Læring i virkeligheden

Læring i virkeligheden

Praksisnære undervisningsnetværk til styrkelse af folkeskoleelevers interesse for klima og naturfag

Rapporten beskriver en teoretisk model til analyse af muligheder og barrierer i et samarbejde om organisering af naturfagslæring inden for klima og energi. Den lokaliserer desuden barrierer og muligheder i sådant et samarbejde mellem folkeskoler, universitet, virksomheder og kommune. Rapporten indeholder også værktøjer, der er udviklet i projektet.

Projektet Læring i virkeligheden ligger i forlængelse af og bygger op om et mangeårigt pædagogisk udviklings- og forskningsarbejde, som jeg har gennemført på Aalborg Universitet. Det går ud på at interessere og engagere unge for energi, klima og bæredygtighed på en virkeligsnær måde, der kobler teori og praksis i naturfagsundervisningen.

Dette projekt Læring i virkeligheden er en fortsættelse af den pædagogiske udviklings- og forskningsproces med nye erkendelser og handlingsmuligheder for at organisere klima- og naturfagslæring mellem aktører i og udenfor folkeskolen.

Læs hele rapporten her

Senest opdateret den

30. januar 2018

af

mhk

Læs også

Erritsø Fællesskole
30.11.16
Se video: 5. pladsen går til Erritsø Fællesskole afd. Bygade (Fredericia)
Erritsø Fællesskole får 5. prisen for at sætte systematisk fokus på talentudvikling.
læringsrum
16.08.17
Fællesskolen Nustrup Sommersted 2017 (Haderslev)
Fællesskolen Nustrup Sommersted arbejder med inkluderende og motiverende læringsmiljøer, og samtidig udvikler de aktiviteter med fokus på styrker...