5. plads: Maglegårdsskolen, Gentofte Kommune

5. plads: Maglegårdsskolen, Gentofte Kommune

Maglegårdsskolen arbejder med FN’s 17 verdensmål, ud fra konkrete videnskabelige metoder, i børnehøjde.

I en verden med store udfordringer for kloden og dens beboere, er der behov for nye tilgange til at arbejde med sunde, bæredygtige, fundamentalt gode og langsigtede løsninger på komplekse problemer.

Bag Maglegårdsskolens mange avancerede ord viser det sig, at det abstrakte bliver omsat til noget vedkommende, og skolen virkelig vil noget med vores børn – og gøre verden til et bedre sted. Skolen er koblet op på et fælles, globalt sprog, og formår at hjælpe børnene til at handle i forhold til verdens største udfordringer.

Læs mere om projektet her.

Senest opdateret den

26. november 2019

af

mr

Læs også

æble og bøger
24.09.18
M.C. Holms Skole 2018 (Morsø)
Familie-forstærkeren: M.C. Holms Skole har sat elevernes læringsmæssige udbytte i centrum for skole-hjem-samarbejdet. Skolebestyrelsen, skolens...
30.01.18
Museet i den åbne skole
Læring fra partnerskabers udvikling af undervisningsforløb med anbefalinger til museer, skoler og kommuner