3. plads: Strib Skole, Middelfart Kommune

3. plads: Strib Skole, Middelfart Kommune

På Strib Skole lærer både indskolingselever og lærere at arbejde med IT og teknologi på nye og innovative måder gennem leg, dans og spil. De lærer ikke alene, for de undersøger og udvikler læringsforløb i samarbejde med elever og lærere fra Holland, England, Sverige og Finland.

Både elever og lærere lærer om principperne og metoderne i at tænke computationelt: Det handler nemlig ikke bare om at lære at kode, men mere at forstå de bagvedliggende tankeprocesser og tilgange, som vores digitale verden bygges op af. Børnene lærer om og af teknologien for at kunne bruge den aktivt og ikke kun at være passive forbrugere.

Læs mere om projektet her.

Senest opdateret den

26. november 2019

af

mr

Læs også

22.11.19
Publikumsprisen: Svartingedal Skole, Bornholms Regionskommune
Som det projekt, der fik mest opmærksomhed på Facebook, vinder Svartingedal Skole publikumsprisen ved DM i skoleudvikling 2019.
22.11.19
5. plads: Maglegårdsskolen, Gentofte Kommune
Maglegårdsskolen arbejder med FN’s 17 verdensmål, ud fra konkrete videnskabelige metoder, i børnehøjde.