2. plads: Holbergskolen, Københavns Kommune

2. plads: Holbergskolen, Københavns Kommune

Holbergskolen vinder 2. pladsen for deres 3-dimensinelle inklusionsarbejde i projektet KÆMP og datterprojekterne ThumbsUp og Sprograketten.

De tre dimensioner er barnet, familien og medarbejderteamet, og Holbergskolen gør sig især bemærket ved at insistere på og opnå gode resultater ved at inddrage og arbejde med barnets familie. I det første, store projekt, KÆMP, er der hjemmebesøg med vejledende samtaler og løbende støtte i dagligdagen. I ThumbsUp og Sprograketten er der kursusaftentener til forældrene. Men først og sidst gør Holbergskolen sig umage, baserer sig på viden og holder fast i barnets ret til en trivselsfyldt hverdag ikke bare i klassen og i frikvarteret, men også i hjemmet.

Læs mere om projektet her.

 

Senest opdateret den

16. november 2017

af

Læs også

elevplan_trivselark
05.10.18
Nordre Skole 2018 (Viborg)
Trivsel og læring kan man ikke bare ’hakke af’ i et skema og tro, at det hele kører, fordi man har snakket om det. Med de nye, tegnede dialogark har...
15.08.19
Lisbjergskolen 2019 (Aarhus)
Lisbjergskolen har med Det Kreative Speciale skabt en form, hvor eleverne lærer at omsætte deres forståelse af verden til æstetiske formudtryk, hvor...