2. plads: Nordskolen i Højby, Odsherred Kommune

2. plads: Nordskolen i Højby, Odsherred Kommune

Nordskolens afdeling i Højby i Odsherred Kommune vinder 2. pladsen med digitalisering og programmering

Nordskolen i Højbys arbejde med digitalisering og programmering viser, hvordan en skole kan arbejde evidensbaseret med at skabe fremtidens skole og uddanne eleverne i fremtidens kompetencer. Fra 1. til 9. klasse står programmering på skoleskemaet på linje med de andre fag. Det er blevet en del af elevernes hverdag hele vejen gennem skolen. 
Skolen tager fat der, hvor der ikke er en fagbeskrivelse og et fag, og de udvikler selv ud fra det, de finder vigtigt for børnene. Alt sammen med udgangspunkt i spil og programmering. Og dét motiverer eleverne!

Læs mere om projektet her.

Senest opdateret den

27. november 2018

af

mhk

Læs også

folkeskole og kuturforståelse
19.03.18
Trongårdsskolen 2018 (Lyngby-Taarbæk)
Kulturuge: Hele verden rundt på Trongårdsskolen. Skolepædagogerne har stået i spidsen for et nyt tiltag inden for kulturforståelse og...
20.06.16
Samarbejde mellem billedskoler og folkeskoler
Samarbejde batter! Ny publikation dokumenterer gode samarbejder mellem billedskoler og folkeskoler.