2. plads: Nordskolen i Højby, Odsherred Kommune

2. plads: Nordskolen i Højby, Odsherred Kommune

Nordskolens afdeling i Højby i Odsherred Kommune vinder 2. pladsen med digitalisering og programmering

Nordskolen i Højbys arbejde med digitalisering og programmering viser, hvordan en skole kan arbejde evidensbaseret med at skabe fremtidens skole og uddanne eleverne i fremtidens kompetencer. Fra 1. til 9. klasse står programmering på skoleskemaet på linje med de andre fag. Det er blevet en del af elevernes hverdag hele vejen gennem skolen. 
Skolen tager fat der, hvor der ikke er en fagbeskrivelse og et fag, og de udvikler selv ud fra det, de finder vigtigt for børnene. Alt sammen med udgangspunkt i spil og programmering. Og dét motiverer eleverne!

Læs mere om projektet her.

Senest opdateret den

27. november 2018

af

mhk

Læs også

Rosendalskolen
28.09.18
Rosendalskolen (3) 2018 (Mariagerfjord)
Personlig målsætning i engelsk. Rosendalskolen arbejder med at inddrage eleverne personligt i målsætningerne for faget. Udover at arbejde efter...
12.10.16
Tinglev Skole (Aabenraa)
Foreningsdag - Med en foreningsdag bliver de aktiviteter, som byen byder på synliggjort, og eleverne på Tinglev Skole får et større kendskab til de...